Revista presei (1)

 In fiecare saptamana imi propun sa fac o rubrica cu articolele interesante pe care eu le citesc si imi doresc sa le impartasesc cu cei care imi citesc acest blog.  De ce? Pentru o mai buna vedere a lucrurilor si din perspectiva altora, pentru ca multi v-ati saturat sa scoateti din ziare mediocre articole ce merita atentia noastra si nu in ultimul rand pentru ca sunt informatii extrem de interesante. Lucruri nestiute si putin mediatizate pe la televizor.

Saptamana asta am citit urmatoarele:

1)O zi intreaga a fost  dedicata regizorului Liviu Ciulei (de fapt a fost  regizor, actor, scenograf si arhitect) din cauza acestui articol aparut pe Contributors:

http://www.contributors.ro/cultura/despre-adevaratele-calauze-amintirea-lui-liviu-ciulei/

Ulterior m-am axat pe interviul (existent pe youtube) luat dlui Ciulei de catre Patapievici. Am aflat ce ahitect desavarsit a fost tatal acestuia pentru constructiile  unor cladiri foarte importante (Biserica Elefterie, Manastirea Casin, Banca Nationala, Teatrul Odeon (facut special pentru fiul sau in momentul in care a aflat ca teatrul este o activitatea serioasa pentru acesta)). Interviul are 8 parti si prima parte o puteti urmari aici: http://www.youtube.com/watch?v=d1gNL5yvllU

Alt articol foarte frumos scris il gasiti in revista Formula As: http://www.formula-as.ro/2009/880/planete-culturale-30/albumul-cu-minuni-liviu-ciulei-cu-gandiri-si-cu-imagini-11442

2) Din seria "Se intampla in Romania" recomand: "Aventurile unui donator de sange ocazional": http://www.kmkz.ro/de-pe-teren/reportaje/aventurile-unui-donator-de-sange/#comment-59562

3) "The Power of Negative Thinkingsi de ce "ea" ar trebui sa existe de fapt :
http://online.wsj.com/article/SB10001424127887324705104578147333270637790.html

4) Recomand foarte mult documentarele facute de Adam Curtis. Extrem de interesante si un pic turbulente ar fi : The Century of the Self si The Trap. Trailerele le puteti gasi aici si aici si daca va intereseaza sa vedeti in intregime ambele documentare le puteti gasi tot pe youtube.


5) Cititi cine a fost Henrietta Lacks si ce descoperire (HeLa Cell) monumentala s-a facut de pe urma acesteia in domeniul medicinii.




De data asta nu am pastrat toate articolele dar pe viitor le voi pune deoparte. O sa fac o rubrica separata pentru acestea in meniul de navigare prin articolele mele dar sa vedem daca blogger.com poate face ceea ce eu vreau.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Eu nu ma lepad de Romania ci ea se leapada de mine!

Un nou inceput

Trei pasi inainte unul inapoi